Târgul depinde de ambele părți

Gagyi Katinka

Unul sunt eu, fără îndoială: un cumpărător cu tot felul de drepturi. Dar trebuie să ne dăm seama că în partea cealaltă a tejghelei există aceeași persoană ca și noi, care uneori își duce pielea pe piață. Pentru noi.

Lóránd Portik vinde produsele Melinda Instal în afacerea din Miercurea-Ciuc, de mai bine de 11 ani. Un tânăr binecuvântat cu un temperament pozitiv și o perspectivă pozitivă asupra vieții, care prin stilul său de vorbire captivant și cunoștințele excelente ale produselor, poate câștiga cu ușurință clienții. Cu toate acestea, meseria sa nu este doar cea de vânzător, deoarece lucrează ca manager de magazin de 7 ani, ceea ce implică sarcini și responsabilități suplimentare. Vorbind cu el ne-a dat o perspectivă din spatele ghișeului, dezvăluind viața din culisele comerțului en-detail.

Lucrezi de mai bine de un deceniu în acest domeniu din cauza aceasta putem spune că vânzarea, produsele sunt în sângele tău și îți ții mâinile pe forța pieței. Care este părerea ta, ce fel de trăsături, competențe sunt necesare ca o persoană să fie un bun vânzător în en-detail?
Nu aș spune faptul că comerțul este în sângele meu - spune el zâmbind. Aș spune asta altfel: “sunt până la gât și încă tot învăț să înot. Consider că nu este nevoie de o putere supranaturală, dar totuși sunt câteva puncte care trebuiesc atinse dacă cineva vrea să fie un consultant de vânzări de succes:
-trebuie să știi ce vrei
-trebuie să știi de ce faci asta
-prioritatea ta trebuie să fie nevoia clientului

Dacă ai combinația de 3 caracteristici într-o proporție potrivită, atunci poți fi de succes pe această ramură.

Desigur și acest domeniu, la fel ca fiecare are provocările și greutățile sale ce stau în umbra succeselor și clipelor fericite...
Se spune că cel mai greu este munca cu oamenii. În ziua nebună de azi, lipsa de comunicație este motivul celor mai multe probleme. Provocarea cea mai mare este să prezint mesajul meu în mod clar și într-un mod acceptabil pentru cealaltă parte și să înțeleg partenerul meu, să resimt necazul sau problema prin care trece. Cheia succesului fiind comunicarea empatică.

Un om laic, din exterior, ar gândi că munca unui consultant de vânzări (în limbajul de zi cu zi: vânzător) înseamnă doar că stăm în spatele tejghelei și vindem clienților care ne vizitează, produsele cerute de ei. Dar sunt sigură de faptul că acesta este doar un mit.
Este adevărat! Clienții dragi, cumpărătorii sau vizitatorii chiar au această părere despre munca noastră. Dar desigur că munca noastră este mult mai complicată de atât. Trebuie oferit clientului și lucruri pe care el defapt nici nu le observă, nu știe că are nevoie de ele. (de exemplu: pentru funcționarea unui rezervor WC este esențială o supapă de colț de calitate)

Dar în afară de servirea concretă, funcția noastră cuprinde următoarele acțiuni:
- fiecare operațiune are un cadru financiar și trebuie efectuată în conformitate cu legea
- mișcarea fizică a mărfurilor și înmânarea lor către client în stare perfectă
- întreținerea și menținerea în bună stare a magazinului, atât în exterior cât și în interior
Și nu în ultimul rând, sau poate chiar suntem “obligați” să zâmbim.

Ca și manager al punctului de lucru se mai adaugă și alte responsabilități. Tu ce crezi, cât de ușor sau greu este să fi un bun conducător, manager și să te comporți ca atare cu oamenii?
Funcția de manager al punctului de lucru m-a făcut să zbor într-o lume nouă, unde nu eu întreb pe cineva ce trebuie să fac, ci eu sunt întrebat. Și din această perspectivă este importantă pozitivitatea și flexibilitatea. Conform literaturii “separă omul de problemă”. Eu aș rescrie această afirmație “nu identifica omul după problema provocată de el”. La fel ca în toate celălalte și în această funcție este greu de a menține echilibrul: de a fi în același timp empatic, conducătorul care vrea să facă ordine și care desigur, uneori trebuie să aducă decizii nepopulare. Uneori poate fi foarte grea găsirea drumului de mijloc.

De câți ani s-a deschis magazinul Melinda Instal din Miercurea-Ciuc? Ce schimbări au avut loc de-alungul carierei tale?
Magazinul a fost deschis în anul 2001, de mai bine de 17 ani. De-alungul acestui timp de două ori am mutat magazinul într-o nouă locație, în oraș; gama de produse s-a schimbat de mai multe ori; au fost colegi care au venit, au plecat. Am trecut prin perioade foarte grele împreună, în perioada de criză financiară globală, timp în care ne-am confruntat cu multe lucruri care au fost neglijate în trecut și au fost importante în perioada de criză.

În acel moment, eram mai strânși în relațiile noastre de colegialitate și simțeam nevoia de unitate și coeziune, pentru că altfel nu am fi putut supraviețui perioadele de criză.
Dacă tot ai adus vorba de coeziune, de luptele câștigate împreună, tu ce crezi de ce este bine să lucrezi la Melinda Instal, tu de ce ai rămas aici mai bine de un deceniu?
Am rămas la Melinda Instal din cauza atmosferei de familie, din cauza siguranței și a posibilității de dezvoltare profesională. Nu poate fi de neglijat nici faptul că am cunoscut multă lume, am trăit multe evenimente interesante aici care m-au ajutat la dezvoltarea profesională și personală. Cu ajutorul acestora așa simt că am devenit-mai mult.

Îmi aduc aminte că în copilărie jocul nostru preferat era de-a vânzătorul. Stăteam în spatele tejghelei invizibile și vindeam produsele imaginare, prietenilor de joacă care erau clienții. Ca și copil doreai să lucrezi în magazin sau care era cariera visurilor tale în copilărie?
În jocul de magazin mereu vânzătorul era în mijlocul atenției, el era protagonistul principal deci desigur eu eram acela. Însă stând în spatele tejghelei, cu cunoștințe mai mature nu mai sunt eu acela din centrul atenției, nu mai sunt eu cea mai importantă persoană ci cel care stă față în față cu mine, spus mai clar: acela care adduce banii. 

Gyermekkoromban mozdonyvezető vagy űrhajós szerettem volna lenni, ám ahogy cseperedtem, a számítógépek világa kezdett vonzani. Tanulmányaimat – az akkori álmaim ellenére – nem ebbe az irányba folytattam: erdész szaklíceum után környezetmérnöki oklevelet szereztem 2003-ban a Nyugat Magyarország Egyetemen, Sopronban.
A kereskedelembe „véletlenül” kerültem, és aztán itt is ragadtam.
Când eram copil am vrut să fiu mecanic de locomotivă sau astronaut, dar pe măsură ce am crescut, lumea computerelor a început să mă atragă. Contra tuturor viselor, nu în acest domeniu am făcut studiile: după Liceul Tehnologic Forestier, am obținut în anul 2003 la Nyugat Magyarország Egyetem (Facultatea Ungaria de Vest) din Sopron (oraș în județul Győr-Moson-Sopron, Ungaria), diploma în inginerie a mediului.

 

De câțiva ani ai schimbat stilul tău de viață, după cum am auzit te-ai schimbat la 180 de grade-adică ceea ce privește alimentația, mișcarea, adică întregul stil de viață. Povestește-ne un pic despre asta: ce te-a făcut să faci acește schimbări în viață și în ce s-a schimbat noul Portik Lóri?
Nu pot reduce cauzele acestei schimbări la unul singur. De mult am simțit că ar trebui să îmi schimb stilul de viață, alimentația, vechile obiceiuri greșite. M-am speriat atunci când în data de 1 ianuarie 2016, cântarul a arătat pentru prima oară 100kg. În acea perioadă totul s-a accelerat: din februarie am început să umblu la sală de fitness, mi-am schimbat radical alimentația, nu consum alcool. Pot spune după mai mult de doi ani și 30 de kilograme pierdute că în oglindă chiar văd un nou Portik Lóri, și mă simt minunat – spune mândru.


 

 

Sediu Central

RO

535600 Odorheiu Secuiesc
Jud.Harghita

Str.Beclean Nr.314

Romania

 

Date de Contact

Sunati-ne la:
Tel. 0266-207 400, +40 740-150 150
Fax.:0266-207 401, 0266-207 402

Email:

 

Newsletters

Subscribe and get the latest updates, news, and more...